Únor 2022

05.03.2022

Ahojky! Dneska tu jsem z nejlepší knihou února. (Zase trochu opožděně.)

Užijte si článek!


Verča za únor doporučuje

Griša

světlo & stíny





Název v originále: Shadow & Bone

Autor: Leigh Bardugo

Žánr: fantasy

Nakladatelství, rok vydání (čeština): Fragment, 2017

Počet stran: 312

Hodnocení: 4,5/5*


Také jako seriál na Netflixu!


O čem to je?

Ravka, kdysi mocná a hrdá země, se otřásá v základech. Pás neprostupné temnoty obývaný krvežíznivými nestvůrami, ji rozdělil na dvě části. Její budoucnost leží v rukou nic netušící dívky... Alina nikdy v ničem nevynikala. O to víc je překvapena silou, která se projeví v okamžiku, kdy je se svým regimentem napadena a jejímu nejlepšímu příteli hrozí smrt. Jejích výjimečných schopností si všimnou na nejvyšších místech a dívka je dopravena na královský dvůr, kde se má naučit ovládat své dosud nezkrocené schopnosti. Má se stát grišou - členkou privilegované vrstvy mágů a kouzelníků. Jenže nic v tomto světě plném přetvářky není tak, jak se jí snaží namluvit. Alina proniká do tajemného společenství grišů a poznává blíž i jejich nejvyššího mága, okouzlujícího Temnyje. Postupně přichází na to, že vše, co se kolem ní děje, má jediný cíl. Zneužít její jedinečnou moc proti celé zemi i proti ní samotné. Pokud se nechce stát loutkou v rukou zla, musí uprchnout. Jediná možná cesta však vede tam, kam se jiní neodvažují. K pásu neprostupné temnoty...

Můj názor:

"Podle všech negativních recenzí jsem čekala že to bude horší. O hodně horší. Mě se to naopak líbilo, ale na Vrány to nemá! Dřív než jsem četla knihu, jsem viděla seriál Shadow & Bone, který skončil docela otevřeně a já nutně potřebovala vědět, jak to dopadne. (Btw seriál je boží! Skvělý soundtrack, herci i natáčecí lokace. Doporučuji!) No a jelikož na druhou řadu si nějakou dobu počkáme, rozhodla jsem se, že si přečtu celou sérii, která byla předlohou pro seriál. I když jsem z něj už věděla, co přesně se stane, čtení jsem si po většinu času užívala. Hlavní hrdinka Alina byla občas na pár facek a Mal mě taky někdy štval, ale naopak postavu Temnyje jsem si velmi oblíbila. Celková promyšlenost tohoto universa je snad legendární a pořád se divím, jak dokonale tenhle svět funguje. I přes drobné nedostatky moc doporučuji.."

Více informací a komentářů od ostatních knihomolů najdete zde.    


Děkuji za přečtení!

Verča

© 2021 Všude s knihou. Všechna práva vyhrazena. 
Chcete se s námi pobavit o knihách? Napište nám! vsudesknihou @ gmail.com 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky